Gésine Hackenberg

gesine-hackenberg-still-life-glassGésine Hackenberg, geboren in Duitsland en sinds 14 jaar woonachtig in Amsterdam, is sieradenmaakster met een eigen studio sinds 2001. De kunstenares werkt met ambachtelijke technieken en materialen die hun eigen verhalen van kostbaarheid en sier vertellen zoals oud serviesgoed, (edel)metaal en glas. Ze verwijzen naar de waarden van tradities en erfgoed in het heden.

gesine-hackenberg-still-lifeDit leidde bijvoorbeeld tot een artist-in-residence periode in Beijing, waar Hackenberg met Chinese ambachtslieden zocht naar moderne toepassingen van traditionele technieken, maar ook tot een imposante lijst aan exposities en nominaties. Waaronder tentoonstellingen in de Oude Kerk te Amsterdam, het Stedelijk Museum van Den Bosch en nominaties voor designtalent in München en Rotterdam. Haar werk is opgenomen in internationale museumcollecties.

Website www.gesinehackenberg.com

Sarpaneva Still Lifes
gesine-hackenberg-delft-earrings‘Amsterdam-based jewellery artist Gésine Hackenberg creates skillfully-crafted works inspired by the everyday household objects we often take for granted. Hackenberg expresses her ideas and concepts through an unusually diverse range of materials and techniques, and is best known for breathing new life into existing ceramic and glass tableware.

Objects of daily use often become intimately important and indispensable to people. What one keeps and owns, often contains an emotional value next to its practical function or worth. It even can be seen as a representation of its owner. Gésine Hackenberg

Fishegg EarringsGésine Hackenberg‘s love of ‘kleinoden’ or ‘little treasures’ is clearly evident, and their preciousness is at the heart of her ceramic jewellery series. If you treasure a cup or plate because to evokes special memories, why not transform it into an intimate piece of jewellery you can wear and appreciate everyday?

gesine-hackenberg-fishegg-earringsCeramic JewelleryBy cutting her Ceramic Jewellery directly from ‘significant‘ items of tableware, Hackenberg transposes the personal or historical essence of the object. A ‘ghost‘ of the jewellery is created by the holes left in the ceramic, enabling us to appreciate the original item in a new context. Hackenberg describes it as ‘an intervention in the original object‘. Ultimately, the two items become intrinsically linked – one would not exist without the other.’

The complete article on Gésine Hackenberg